Totálkár - Kártörténet-lekérdezés

2019.11.24. 09:43, lacimol

Elindult a totalcar.hu Totálkár elnevezésű biztosító kártörténet lekérdező rendszere. Használatával kideríthetjük, hogy az adott autó járt-e biztosítónál kárrendezés miatt és ott mekkora összeget kalkuláltak a javításra. Kipróbáltuk hogyan működik a gyakorlatban.

 
 

Hogyan működik Totálkár kártörténeti lekérdezés?

TotálKártörténet-lekérdezés: A Totálkár lekérdezése a magyarországi gépjármű-kárrendezés szereplői által bevitt adatok adatbázisában keres. Tulajdonképpen az ingyenes JSZP lekérdezést egészíti ki a 2019 előtti biztosítási adatokkal.

Tapasztalatok: egy 1996-os Honda Civic lekérdezésénél a megtörtént 5 eseményből kettőt megtaláltam. Az első két törés nem került biztosítóhoz, mert saját erőből rendeztem, de az egyik 2010-es esemény hiányzik, pedig volt biztosítónál is a kár. A 2019 utáni eseményeket az ingyenes állami rendszer is tartalmazza, de a Totálkárt is érdemes lekérdezni egy idősebb autónál, mert nagyon nagy törések esetén átgondolhatjuk az autó megvételét.

Totálkár - Honda Civic
Totálkár kártörténet - Honda Civic 1996

Hiányosságok: Nincs megadva a rögzítés típusa (melyik biztosító, milyen típus: biztosító vagy javítóműhely vagy kárszakértő?), a sérült részek egy csoportban vannak, de eseményenként nem láthatóak, nincs csoportos lekérdezési kedvezmény és előzmény sem (minden alkalommal fizetni kell a már lekért adatért).

2011-es kár: 200.000 Ft
2011-es kár (lökhárító és csomagtartó): 200.000 Ft

A fenti példából is látszik, hogy egy egyszerű fényezés és apró lakatolási munkát is magas áron számol a biztosító. A megadott árakat érdemes felezni, de az 500.000 Ft alatti tételekkel nem igazán érdemes foglalkozni, mert valószínűleg csak kisebb törés vagy felületi sérülés.

Konklúzió: Nagyszerű, hogy van egy ilyen kereshető adatbázis, de ha az ingyenes JSZP rendszerbe milliárdokat beleöltek, akkor vajon a teljes fejlesztési összeg nagyon kis részéért miért nem importálták a korábbi adatokat? Miért kell ezért a korábbi teljes előzménylekérdezés ötszörösét fizetni, ha benne lehetne az ingyenes rendszerben is?

A totalcar jól vette észre a piaci rést. Kár, hogy az állami oldalon a SZÜF-nél nem voltak ilyen "szemfülesek". A fizetendő 4000 Ft egy autó árához képest semmi, de a rendszer működési költségei és a produkált eredmények alapján sok. Reméljük idővel bővülnek a találati adatok, elérhetőek lesznek a korábbi lekérdezéseink és a reálishoz közelebbi, maximum 1000 Ft-os áron lekérdezhető lesz a rendszer.

Még jobb esetben az ingyenes JSZP részeként egy lekérdezéssel, egy helyen elérünk majd minden adatot egy autóról. Ha ehhez még saját adatokat is menthetünk és a szervizek is kötelezően elérhetővé teszik az adatokat, akkor a valoskilometer.hu-t is bezárhatjuk :)